2. Przeprowadź badanie słów kluczowych
Wymyślanie interesujących tematów artykułów jest świetne, ale mapowanie ich do wyszukiwanych słów kluczowych jest jeszcze lepsze. W końcu po co pisać artykuł, jeśli nikt nie szuka tematu, o którym piszesz? Narzędzia do badania słów kluczowych, takie jak Semrush, umożliwiają wyszukiwanie szerokiego zakresu tematów i sprawdzanie, ile osób szuka tego słowa (lub słów pokrewnych) każdego miesiąca.
Ta liczba wyszukiwań jest dobrą wskazówką, czy warto pisać artykuł w celach SEO. Kolejnym czynnikiem do rozważenia jest poziom konkurencji. Możesz znaleźć słowo kluczowe o dużej liczbie wyświetleń, ale jest ono zbyt konkurencyjne dla Twojej małej witryny. W takim przypadku najlepiej jest dążyć do mniej konkurencyjnego tematu, a następnie z czasem szukać większej liczby konkurencyjnych słów kluczowych.
3. Opracuj swój artykuł
Pisanie artykułu może być najlepszą lub najbardziej skomplikowaną częścią, w zależności od twojego doświadczenia w pisaniu. Jedną z opcji jest zatrudnienie autora SEO, aby upewnić się, że treść jest pouczająca i zoptymalizowana. Jednak z pewnością możesz sam napisać swoje treści. Jeśli wybierasz się na ścieżkę DIY, gorąco polecamy metodę odwróconej piramidy SEO copywriting, która jest łatwą do naśladowania strukturą do pisania artykułu od początku do końca. Ta metoda pomoże Ci przewodzić wartościowo i pisać treści, które użytkownicy naprawdę lubią czytać.
4. Zoptymalizuj swoje treści
Następnie zoptymalizuj swoje treści zgodnie ze sprawdzonymi metodami SEO na stronie .
Powiąż:
- Pisanie tagu tytułu wartego kliknięcia, zoptymalizowanego pod kątem słów kluczowych.
- W tym opisowy opis meta.
- Dodanie ciekawego nagłówka H1 .
- W tym zwięzłe nagłówki H2 i H3.
- Pisanie wartościowej treści treści.
- Dodanie linków wewnętrznych i zewnętrznych.
- Korzystanie ze zoptymalizowanej struktury adresów URL.
Zaznaczenie wszystkich pól w zakresie SEO na stronie pomoże w osiągnięciu sukcesu przez Twój artykuł, ułatwiając uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu z Google.
5. Dodaj multimedia
Gdy masz już większość treści artykułu, nadszedł czas na kreatywność. Teraz możesz dodać media, aby zaangażować użytkowników, dodać wartość do swojego artykułu i zwiększyć swoje szanse na pozycję w wyszukiwarce obrazów lub wideo. Niektóre typy mediów, które możesz dodać do swojego artykułu, to:
- Nagrane filmy.
- Oryginalna fotografia.
- Zdjęcia stockowe.
- Gify.
- Projekty graficzne.
- PDF-y.
- Ankiety.
- Narzędzia cyfrowe.
- Infografiki.
6. Ustal strategię udostępniania
Zanim klikniesz „opublikuj”, pomyśl o wszystkich kanałach, na których możesz udostępnić swój artykuł, aby zmaksymalizować zasięg. W rzeczywistości wiele platform CMS ułatwia to, dołączając ikony udostępniania społecznościowego podczas publikowania artykułu. Podobnie istnieją narzędzia innych firm, takie jak Buffer, które umożliwiają automatyczne udostępnianie artykułu na Facebooku, Twitterze i nie tylko.
Niezależnie od tego, czy wybierzesz opcję automatyczną, czy ręczną, udostępnij swój artykuł szeroko i szeroko, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników.
7. Uwzględnij aktywa, które można łączyć
Jednym z najważniejszych filarów SEO są linki zwrotne. Linki zwrotne kierują autorytetem do Twojej witryny, co powoduje, że wyszukiwarki zasadniczo „ufają” Twojej witrynie jako wiarygodnemu źródłu informacji. Dodanie do artykułu tak zwanych „zasobów, które można połączyć”, może pomóc przyciągnąć linki z powrotem do Twojej witryny. Niektóre zasoby, które można połączyć, mogą obejmować filmy, infografiki, bezpłatne narzędzia, przewodniki po zasobach, obrazy i nie tylko.
- Opublikuj (ponownie)!
Publikowanie treści na własnym blogu to jedno, a innym umieszczanie ich na innych stronach internetowych. Być może będziesz musiał „pokazać” swoje treści innym wydawcom, aby poszerzyć swój zasięg. HARO to bezpłatna platforma oparta na subskrypcji, na której można znaleźć możliwości publikacji na innych stronach. Wydawcy nie tylko będą publikować swoje podpowiedzi w poszukiwaniu treści, ale często akceptują „zimne” oferty dla nowych artykułów.
Inną opcją jest skontaktowanie się bezpośrednio z witrynami branżowymi, aby poprosić o możliwość zamieszczania postów dla gości. Jeśli ugryzą, może to być świetna okazja, aby podłączyć własne treści i skierować linki z powrotem do Twojej witryny. Wreszcie, serwisy społecznościowe, takie jak Medium.com, umożliwiają publikowanie treści za darmo i linkowanie do własnej witryny.
Platformy te mogą pomóc w generowaniu większej widoczności Twojego artykułu, nawet posuwając się do „promocji” Twojego postu bez żadnych kosztów. (W rzeczywistości w ten sposób wygenerowałem ponad 13 000 wyświetleń jednego posta na Medium.)
9. Interakcja, zaangażowanie i kontynuacja
Teraz, gdy Twój artykuł jest już w sieci… co teraz? Zamiast czekać na napływ ruchu, możesz podwoić swój marketing, angażując użytkowników w interakcję z Twoimi treściami. Może to wyglądać tak:
- Odpowiadanie na komentarze na Facebooku.
- Odpowiadanie na komentarze do Twojego posta na blogu.
- Polubienie i komentowanie udostępnień na Twitterze.
- Retargetowanie czytelników za pomocą Facebook Ads.
- Śledzenie nowych subskrybentów Twojej listy e-mailowej.
- Odpowiadanie osobom, które odpowiadają na Twoje kampanie e-mailowe.
Ważne jest, aby Twój artykuł nie zniknął w otchłani. Możesz wielokrotnie udostępniać swoje treści, nadając swojemu artykułowi nowe życie. W ten sposób możesz zwiększać ruch na miesiące, a nawet lata w przyszłość.
Bądź kreatywny dzięki marketingowi artykułów
Czy marketing artykułów jest częścią Twojej strategii treści? Powinno tak być! Każdy post na blogu to szansa na przyciągnięcie większego ruchu, subskrybentów i klientów z różnych platform. Nie pozwól, aby Twój blog się zmarnował! Kolejna wskazówka dla profesjonalistów? Zapytaj odbiorców, jakie tematy ich interesują i dodaj je do swojej kolejki. Możesz uruchomić listę pomysłów na artykuły, do których możesz się wykorzystać, aby utrzymać płynność ru