Jak korzystać z marketingu artykułów, aby poprawić SEO i zwiększyć ruch?

Pisz, publikuj i udostępniaj świetne artykuły SEO, aby dotrzeć do większej liczby użytkowników i zwiększyć ruch w Twojej witrynie. Oto 9 kroków, aby tak się stało. Dzielenie się to troska – zwłaszcza jeśli chodzi o treść. Świetny artykuł może mieć wiele żyć, krążąc po platformach i generując ruch przez miesiące, a nawet lata. Ale czego potrzeba, aby napisać artykuł, który nie tylko przyciąga ruch organiczny, ale także zwiększa zasięg w różnych kanałach?

 

W tym przewodniku zagłębiamy się w mistrzowską sztukę marketingu artykułów – od pomysłu na temat, poprzez pisanie treści, po tworzenie strategii udostępniania godnej wirusów. Jasne, marketing artykułów zyskał złą reputację i był przez niektórych nadużywany. A jednak jest to nadal opłacalna taktyka content marketingu, jeśli zostanie wykonana prawidłowo. Na tym się skupimy.

 

Co to jest marketing artykułów?

Marketing artykułów to obszar marketingu treści, który obejmuje pisanie i dystrybucję artykułów w różnych punktach sprzedaży. Artykuły te są zazwyczaj przeznaczone do promowania firmy lub witryny autora za pomocą utworzonych linków zwrotnych, zbudowania autorytetu i uzyskanej widoczności.

Jak marketing artykułów pomaga SEO

Marketing artykułów polega na tworzeniu wartościowych, informacyjnych treści do przeczytania przez użytkowników online. Gdy użytkownicy wyszukują dany temat (głównie w Google), są przenoszeni do najwyżej ocenianych stron internetowych i postów na blogach związanych z tym tematem.

 

Oznacza to, że właściciele witryn mogą publikować własne treści artykułów, optymalizować je pod kątem wyszukiwarek i pozycjonować w wyszukiwarce Google pod kątem różnych tematów. Wykonaj odpowiednią grę optymalizacyjną, a dzięki swoim artykułom możesz przyciągnąć dziesiątki, a nawet tysiące użytkowników do Twojej witryny.

 

Korzyści SEO z marketingu artykułów

Marketing artykułów oferuje wiele korzyści, jeśli chodzi o SEO, w tym:

– Umożliwienie Twojej witrynie pozycjonowania dla szerszego zakresu słów kluczowych.

– Zwiększenie autorytetu i wiarygodności Twojej strony internetowej.

– Przyciąganie większego ruchu organicznego z wyszukiwarek.

– Konwersja użytkowników na subskrybentów lub klientów.

– Zapewnienie możliwości rankingu w wyszukiwaniu obrazów lub wideo.

– Przekierowanie uprawnień do innych stron w Twojej witrynie za pośrednictwem wewnętrznych linków.

– Przyciąganie cennych linków zwrotnych do Twojej witryny z innych witryn i blogów.

Czy marketing artykułów może działać na innych kanałach?

Marketing artykułów to jednak nie tylko strategia SEO. Może również umożliwić Ci generowanie ruchu za pośrednictwem szerokiej gamy kanałów społecznościowych, bezpośrednich lub polecających.

Na przykład dzięki marketingowi artykułów możesz zwiększyć ruch z:

  • Facebook.
  • Świergot.
  • LinkedIn.
  • Youtube.
  • Inne blogi.
  • Kampanie e-mailowe.
  • Płatne kampanie.

Korzyści z wielokanałowego marketingu artykułów

Przyjmowanie wielokanałowego podejścia do marketingu artykułów to najmądrzejszy sposób na uzyskanie jak największego efektu za każdą złotówkę. Jeśli zamierzasz poświęcić czas (lub pieniądze) na tworzenie treści, dlaczego nie wykorzystać go do przyciągnięcia odwiedzających z różnych platform? Mając to na uwadze, oto kilka korzyści z marketingu artykułów na innych platformach:

  • Możesz zwiększyć zaangażowanie i interakcję użytkowników na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter.
  • Możesz generować ruch organiczny w swojej witrynie oraz ruch z witryn odsyłających z różnych źródeł.
  • Możesz ponownie udostępniać swoje artykuły na Pintereście, witrynach innych firm, Medium.com i nie tylko.
  • Masz wiele możliwości przekształcenia odwiedzających w subskrybentów lub płacących klientów.

Jak pisać, publikować i udostępniać świetne treści artykułów

Marketing artykułów jest łatwy, gdy ustalisz proces przejścia, który pasuje do Twojej firmy i użytkowników, do których próbujesz dotrzeć. Ten proces może wyglądać nieco inaczej w różnych witrynach, ale ogólne kroki są następujące.

 

1. Wybierz swój temat

Przeprowadź burzę mózgów na listę ogólnych tematów, które mogą zainteresować odbiorców. Niezależnie od tego, czy jesteś blogerem, właścicielem firmy, marketerem, czy kimś pomiędzy, prawdopodobnie siedzisz nad skarbnicą tematów, jeśli tylko dasz sobie szansę na myślenie.

 

Na przykład, jeśli jesteś niezależnym grafikiem, możesz uwierzyć, że Twoi docelowi odbiorcy są zainteresowani wszystkim, co dotyczy projektowania cyfrowego.

Mogą chcieć wiedzieć:

  • Jakie są najlepsze narzędzia do projektowania graficznego?
  • Jak zaprojektować logo.
  • Jakie są najlepsze czcionki do ulotek biznesowych?
  • Ile kosztuje projekt graficzny?
  • Jakie są największe projekty tego roku?

 

Postaraj się wyczerpująco wymyślać tematy związane z Twoją firmą i osobami, do których chcesz dotrzeć. Następnie możesz przejść do kroku 2, który obejmuje zawężenie pomysłów za pomocą badania słów kluczowych. Answer the Public to pomocne (i bezpłatne) narzędzie, którego możesz użyć do wymyślenia pomysłów na tematy artykułów.

2. Przeprowadź badanie słów kluczowych

Wymyślanie interesujących tematów artykułów jest świetne, ale mapowanie ich do wyszukiwanych słów kluczowych jest jeszcze lepsze. W końcu po co pisać artykuł, jeśli nikt nie szuka tematu, o którym piszesz? Narzędzia do badania słów kluczowych, takie jak Semrush, umożliwiają wyszukiwanie szerokiego zakresu tematów i sprawdzanie, ile osób szuka tego słowa (lub słów pokrewnych) każdego miesiąca.

 

Ta liczba wyszukiwań jest dobrą wskazówką, czy warto pisać artykuł w celach SEO. Kolejnym czynnikiem do rozważenia jest poziom konkurencji. Możesz znaleźć słowo kluczowe o dużej liczbie wyświetleń, ale jest ono zbyt konkurencyjne dla Twojej małej witryny. W takim przypadku najlepiej jest dążyć do mniej konkurencyjnego tematu, a następnie z czasem szukać większej liczby konkurencyjnych słów kluczowych.

 

3. Opracuj swój artykuł

Pisanie artykułu może być najlepszą lub najbardziej skomplikowaną częścią, w zależności od twojego doświadczenia w pisaniu. Jedną z opcji jest zatrudnienie autora SEO, aby upewnić się, że treść jest pouczająca i zoptymalizowana. Jednak z pewnością możesz sam napisać swoje treści. Jeśli wybierasz się na ścieżkę DIY, gorąco polecamy metodę odwróconej piramidy SEO copywriting, która jest łatwą do naśladowania strukturą do pisania artykułu od początku do końca. Ta metoda pomoże Ci przewodzić wartościowo i pisać treści, które użytkownicy naprawdę lubią czytać.

 

4. Zoptymalizuj swoje treści

Następnie zoptymalizuj swoje treści zgodnie ze sprawdzonymi metodami SEO na stronie .

Powiąż:

  • Pisanie tagu tytułu wartego kliknięcia, zoptymalizowanego pod kątem słów kluczowych.
  • W tym opisowy opis meta.
  • Dodanie ciekawego nagłówka H1 .
  • W tym zwięzłe nagłówki H2 i H3.
  • Pisanie wartościowej treści treści.
  • Dodanie linków wewnętrznych i zewnętrznych.
  • Korzystanie ze zoptymalizowanej struktury adresów URL.

 

Zaznaczenie wszystkich pól w zakresie SEO na stronie pomoże w osiągnięciu sukcesu przez Twój artykuł, ułatwiając uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i zwiększenie ruchu z Google.

 

5. Dodaj multimedia

Gdy masz już większość treści artykułu, nadszedł czas na kreatywność. Teraz możesz dodać media, aby zaangażować użytkowników, dodać wartość do swojego artykułu i zwiększyć swoje szanse na pozycję w wyszukiwarce obrazów lub wideo. Niektóre typy mediów, które możesz dodać do swojego artykułu, to:

  • Nagrane filmy.
  • Oryginalna fotografia.
  • Zdjęcia stockowe.
  • Gify.
  • Projekty graficzne.
  • PDF-y.
  • Ankiety.
  • Narzędzia cyfrowe.
  • Infografiki.

 

6. Ustal strategię udostępniania

Zanim klikniesz „opublikuj”, pomyśl o wszystkich kanałach, na których możesz udostępnić swój artykuł, aby zmaksymalizować zasięg. W rzeczywistości wiele platform CMS ułatwia to, dołączając ikony udostępniania społecznościowego podczas publikowania artykułu. Podobnie istnieją narzędzia innych firm, takie jak Buffer, które umożliwiają automatyczne udostępnianie artykułu na Facebooku, Twitterze i nie tylko.

 

Niezależnie od tego, czy wybierzesz opcję automatyczną, czy ręczną, udostępnij swój artykuł szeroko i szeroko, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników.

 

7. Uwzględnij aktywa, które można łączyć

Jednym z najważniejszych filarów SEO są linki zwrotne. Linki zwrotne kierują autorytetem do Twojej witryny, co powoduje, że wyszukiwarki zasadniczo „ufają” Twojej witrynie jako wiarygodnemu źródłu informacji. Dodanie do artykułu tak zwanych „zasobów, które można połączyć”, może pomóc przyciągnąć linki z powrotem do Twojej witryny. Niektóre zasoby, które można połączyć, mogą obejmować filmy, infografiki, bezpłatne narzędzia, przewodniki po zasobach, obrazy i nie tylko.

 

  1. Opublikuj (ponownie)!

Publikowanie treści na własnym blogu to jedno, a innym umieszczanie ich na innych stronach internetowych. Być może będziesz musiał „pokazać” swoje treści innym wydawcom, aby poszerzyć swój zasięg. HARO to bezpłatna platforma oparta na subskrypcji, na której można znaleźć możliwości publikacji na innych stronach. Wydawcy nie tylko będą publikować swoje podpowiedzi w poszukiwaniu treści, ale często akceptują „zimne” oferty dla nowych artykułów.

 

Inną opcją jest skontaktowanie się bezpośrednio z witrynami branżowymi, aby poprosić o możliwość zamieszczania postów dla gości. Jeśli ugryzą, może to być świetna okazja, aby podłączyć własne treści i skierować linki z powrotem do Twojej witryny. Wreszcie, serwisy społecznościowe, takie jak Medium.com, umożliwiają publikowanie treści za darmo i linkowanie do własnej witryny.

 

Platformy te mogą pomóc w generowaniu większej widoczności Twojego artykułu, nawet posuwając się do „promocji” Twojego postu bez żadnych kosztów. (W rzeczywistości w ten sposób wygenerowałem ponad 13 000 wyświetleń jednego posta na Medium.)

 

9. Interakcja, zaangażowanie i kontynuacja

Teraz, gdy Twój artykuł jest już w sieci… co teraz? Zamiast czekać na napływ ruchu, możesz podwoić swój marketing, angażując użytkowników w interakcję z Twoimi treściami. Może to wyglądać tak:

  • Odpowiadanie na komentarze na Facebooku.
  • Odpowiadanie na komentarze do Twojego posta na blogu.
  • Polubienie i komentowanie udostępnień na Twitterze.
  • Retargetowanie czytelników za pomocą Facebook Ads.
  • Śledzenie nowych subskrybentów Twojej listy e-mailowej.
  • Odpowiadanie osobom, które odpowiadają na Twoje kampanie e-mailowe.

Ważne jest, aby Twój artykuł nie zniknął w otchłani. Możesz wielokrotnie udostępniać swoje treści, nadając swojemu artykułowi nowe życie. W ten sposób możesz zwiększać ruch na miesiące, a nawet lata w przyszłość.

 

Bądź kreatywny dzięki marketingowi artykułów

Czy marketing artykułów jest częścią Twojej strategii treści? Powinno tak być! Każdy post na blogu to szansa na przyciągnięcie większego ruchu, subskrybentów i klientów z różnych platform. Nie pozwól, aby Twój blog się zmarnował! Kolejna wskazówka dla profesjonalistów? Zapytaj odbiorców, jakie tematy ich interesują i dodaj je do swojej kolejki. Możesz uruchomić listę pomysłów na artykuły, do których możesz się wykorzystać, aby utrzymać płynność ru